#3rd Exkluzívny rozhovor - módny návrhár Róbert Vrzala

Zdravím všetkých úpenlivo túžiacich , skvelých čitateľov meine blogu.Vyzerá to tak , že vrece s rozhovormi sa roztrhlo, o chvíľu ich tu bude viac ako v časopise Topstar (smiech)  

Prejdem teda k samotnej pointe
Nasledovný rozhovor som pre vás pripravil s talentovaným módnym návrhárom a stylistom , na jeho oblečenie nedajú dopustiť taktiež mnohé známe tváre zo Slovenska . Mne osobne sa veci od neho strašne páčia a spokojne by som ich všetky nosil.
Je ním 

RÓBERT VRZALA


 PREDSTAVENIE

,,Tvorbe, ako takej sa venujem od detstva. Vyštudoval som na umeleckej škole, odbor odevný dizajn, módne návrhárstvo. Móda je súčasťou môjho každodenného života a sprevádza ma už dlhé roky, počas ktorých som mal možnosť svoju tvorbu prezentovať nie len na Slovensku, ale i v zahraničí. Jeden z mojich úspechov, bolo ocenenie na Bratislavských módnych dňoch , cena poroty za najkreatívnejšiu kolekciu. Od ocenenia som sa zaradil medzi etablovaných módnych dizajnérov. Moja tvorba sa dostala na výstavu Prague fashion salon, prezentáciu v Prostějove, či v Mníchove. V úlohe stylistu, supervízora vždy spolupracujem s tými najlepšími slovenskými, českými fotografmi, šikovnými hairstylist a makeupartist. Rád vyhľadávam zaujímavé typy modelov, z ktorých nejeden z nich skončil na svetových prehliadkach veľkých módnych domov. Kúsky z mojej dielne sú rôznorodou zmesou. Zmesou protikladov, zrkadlových odrazov, animálnych prvkov a negatívov"


1. Po krátkom predstavení aby mali o tebe ľudia lepší prehľad, prejdime na prvú celkom prostú  otázku , ako si sa dopracoval k tomu , že budeš návrhár ? :)


R -  Cesta k návrhárstvu išla plynulým a prirodzeným vývojom už od detstva. Ako malý som neustále niečo tvoril, kreslil, dokonca šil. Smer štúdia bol jasný a rozhodovanie o výbere školy bolo jednoznačné. Študoval som odevný dizajn, módne návrhárstvo. Počas štúdia som absolvoval rôzne súťaže, prehliadky, výstavy mojich prác v zahraničí. Postupne sa mi prostredie módy dostalo do každodenného života  a začali ma zaujímať aj ostatné profesie z tohto umeleckého sveta. Po skončení štúdia som sa pár rokov venoval vizáži, líčeniu ako make-up artist. Bolo to pre mňa zaujímavá skúsenosť, no utvrdila ma v tom, že v módnej tvorbe som najviac doma. Naskytla sa mi príležitosť verejne vystúpiť s mojou kolekciou na Bratislavských módnych dňoch, kde som za ňu získal ocenenie najkreatívnejšia kolekcia. Bol to akoby začiatok dlhej a ťažkej cesty, driny, ktorá trvá až do dnes. Tak ako je to náročná a zodpovedná práca, tak je to aj neuveriteľne krásne a výnimočné poslanie, ktoré ma robí šťastným.



     2.Myslel si si , že po vyštudovaní dizajnu sa ti začne takto dariť alebo si to nechával skôr na osud ?


   R - Nechával som tomu voľný priebeh, no samozrejme som veľa na sebe pracoval a stále musím. Je to jedna z profesií pri ktorej sa človek stále musí učiť a posúvať hranice samého seba.

                        3. Čo ťa inšpiruje pri tvojej tvorbe resp. máš nejaký vyhradený  vzor ?                                                                                           

R - Tých inšpirácií je veľmi veľa. Hudba, umenie, história, človek ako taký. Pre mňa je najviac inšpirujúca osobnosť a sila niektorých ľudí, intenzívne emócie ktoré vo mne zarezonujú a dávajú mi impulz pri tvorbe. Konkrétny vzor nemám, ale obdivujem veľa dizajnérov, ktorí v dnešnej dobe stále dokážu prísť s inovatívnymi modelmi a novými prvkami v móde.

4.Ským sa ti počas tvojho tvorenia zaťiaľ najlepšie spolupracovalo?

R - Ak to beriem všeobecne, tak určite s našimi skvelými fotografmi, Jakub Gulyš, Tomáš Thurzo. Taktiež so super chalanmi z exitu a m managmentu.

5. Navrhoval si aj šaty na tohtoročný ples v Opere, bola to pre teba výzva?


 R - Bolo to určite výzvou, tak ako zaujímavou skúsenosťou.

(Róbert so speváčkou Laylou na Bratislavských Módnych dňoch)

6. Aké prvky , pri tvojich návrhoch sú pre teba najtypickejšie ? 


R - Myslím , že tým najvýraznejším prvkom sú moje grafiky, potlač na textil.

7. Ako vyzerá tvoj obyčajný pracovný deň?


R - Úplne obyčajne ! ☺





8.Máš nejaký vyhradený cieľ ,ktorý chceš ešte dosiahnuť ?



R -  Vytýčených cieľov mám veľa a zároveň  som rád, že sa mi ich postupne darí plniť. No tie nesplnené neprezradím ☺

9. Prezentuješ svoje návrhy aj tým , že ich sám nosíš? 


R - Určite áno, aj keď toho času je pomenej, aby som stíhal šiť veci aj na seba. 


10 . Čo ti zaberie počas navrhovania najviac času ?


 R - Asi ten prvotný proces ujednotenia si myšlienok a cesta k finálnej podobe kolekcií. Samotná realizácia ide pomerne rýchlo.


11. Pocituješ konkurenkciu aj na tom našom malom Slovensku ?


R - Nezapodievam sa konkurenciou, mám pocit, že by ma to potom začalo obmedzovať a podvedome ovplyvňovať. Snažím sa tvoriť veci, ktoré sa páčia mne, bez ohľadu na tvorbu niekoho iného zo slovenských návrhárov.






12.Kedže spolupracuješ aj s veľa celebritami, a časopismi stalo sa ti počas fotenia nejaká vtipná príhoda ?


R - Celkom vtipná situácia bola, ako sme spontánne z ateliérového fotenia prešli na exteriérové a skončili sme v takom typicky komunistickom občerstvení, v táckarni, kde chodili na obed robotníci. Modeli mali na sebe extravagantné kreácie s veľkými vypchávkami na pleciach. Postavili sme ich za pult pri kasu za chodu prevádzky a robotníci bez akejkoľvek reakcie si začali od nich pýtať vlašský šalát. Bolo to veľmi vtipné.. Vôbec im  neprišlo zvláštne, že miesto pani kuchárok tam stoja vymódení modeli.


13.Čo vyjadruje tvoja posledna kolekcia,ktorú si prezentoval na Bratislavských módnych dňoch ?


R - Poslednou kolekciou s názvom „go west“ som chcel vyjadriť akýsi vnútorný pocit, veľkú túžbu ľudí isť za lepším životom. Ako sa nevzdávať a nebáť sa hľadať tú správnu cestu za štastím.

14. Na čom teraz práve pracuješ?


R - momentálne mám rozrobené tri projekty. Dva z nich sú prekvapením a ten tretí je nová kolekcia, ktorá bude prezentovaná na jarných Bratislavských módnych dňoch.


 (Róbert s Jankou Pištejovou)


Boris Kollár na plese v opere s Andreou Heringhovou v šatách od Róberta Vrzalu


 Chcem ti podakovať, že si bol ochotný poskytnúť rozhovor na môj blog :) teším sa na tvoju novú kolekciu Jar/Leto 2015 . Posledná otázka , aký kúsok oblečenia nosíš najradšej, a čo by si odkázal ľudom na Slovensku v oblasti obliekania :)


Najradšej? Úzke slipky (haha) Pekné spodné prádlo ma vždy veľmi poteší.
 Možno to vyznie ako klišé, no odporučil by som len toľko, treba nosiť to, čo sa páči vám a v čom sa cítite pohodlne.  Má to byť  akýmsi obrazom vás samých. Vtedy to má naozaj svoj zmysel a pôsobíte prirodzene a uvoľnene. Netreba silene sledovať najnovšie trendy a automaticky ich aplikovať na seba. Žiaľ, nie každému to natoľko pristine, ako ľudom z magazínov. Veľakrát to potom pôsobí umelo a úsmevne :)



Takže toto bol rozhovor s dalším človekom ,ktorý u nás na SR posúva módu vyššie, nebudem sa moc rozkecávať aby ste tu zase nečítali kilometer môjho rečnenia , veľmi ďakujem Robkovi za jeho ochotu prispieť rozhovorom na môj skromný blog . Veľmi si vážim vašej podpory moji čitatelia . Nechcem nič sľubovať ale chcelo by to asi novú giveaway čo myslíte ?
Pre viac info
Navštívte

:)

www.robertvrzala.com
Instagram - @robertvrzala


Vás Adrián ;)
budem rád za vaše názory :)

Komentáre

  1. Maximálne potešená :) Vždy ma poteší, keď vidím niečo o mladých a úspešných Slovákoch, len tak ďalej. Držím ti palce! Čítať toto bolo ako ja vravím *Jedna báseň* ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nafukana pripecena "hviezdicka"

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky