FASHION LIVE !

. . .

Vo štvrtok som mal možnosť navštíviť FASHION LIVE! , táto akcia sa konala v Bratislave od stredy až do piatku. Kvôli mojim povinnostiam som sa mohol zúčastniť len jedného dňa z týchto prehliadok. Som ale aj tak vďačný, pretože to bolo opäť niečo iné, čo som mohol zažiť. Zatiaľ sa mi nikdy nepodarilo navštíviť Fashion Live, pretože sa mi to vždycky prekrývalo s prednáškami v škole. Nuž som rád, že ten jeden deň mi už vyšiel. Priestory Starej Tržnice boli veľmi útulne vyzdobené a príjemne nasvietené, dychberúce, malo to svoje čaro. Veľmi ma zaujala prehliadka značky Blažek, šéfdizajnérka sa inšpirovala ostrovom Tenerife, ktorý je prehliadkou krásnej fauny a flóry, pôsobivých farieb,vôní a atmosféry. Žial, som sa nezúčastnil prehliadky Borisa Hanečku, počul som ale od priateľov, že bola veľmi zaujímavo poňatá. Rôzne myšlienky vo mne vyvolala prehliadka značky PUOJD, bola troška weird ale v konečnom dôsledku by som ju zhodnotil ako veľmi zapamätateľnú. Ak sa návrhári danej značky snažili vo mne vyvolať zmiešané pocity, rozhodne sa im to podarilo. Barbora Kubi a Petra Kubíkova sa určite tešili veľkej účasti divákov, pretože až od ich prehliadky bola Stará tržnica plná, možno to bol následok toho, že už bol večer a viac ľudí malo čas a možno to bolo ovplyvnené vysokým záujmom o ich kolekciu. Mňa ich prehliadka zaujala najviac spoločne s prehliadkou značky Blažek. Osobne som o veľa návrhárov a značkách nepočul, čo sa vo štvrtok odprezentovali, avšak od tej doby, ma niektorí veľmi silno zaujali a budem ich určite aj naďalej sledovať. Rád by som vám predstavil výber modelov, ktoré ma osobne najviac zaujali. :)

Dizajnérska značka Puojd sa predstavila na módnom podujatí takisto po prvýkrát. Nápadité kolekcie drobných doplnkov a odevov vznikajú pod autorským vedením textilnej dizajnérky Michaely Bednárovej. Vizuálnou inšpiráciou novej kolekcie Dedina sa stala práve tá tradičná slovenská s jej surovou autentickosťou a blízkosťou ľudí k prírode, keďže Puojd často reflektuje každodenný život na Slovensku s dôrazom na jeho históriu, tradície a súžitie s prírodou. Zároveň si kolekcia uctieva aj tradičné textilné technológie posunom k tým moderným. Nosným prvkom modelov sú žakárovo tkané textílie so vzormi inšpirovanými prírodou. Hlavná strihová línia je založená na myšlienke „one size“ odevov, ktoré sadnú viacerým typom postavy a sú dopĺňané o experimentálne kúsky so značným podielom ručnej práce a „zero waste“ ideológiou. Cieľom novej koncepcie je redukcia šatníka na univerzálne kúsky. Na kolekcii spolupracovali súčasní slovenskí dizajnéri, kde sa o textilný dizajn a konceptuálne riešenie postarala dizajnérka Puojdu Michaela Bednárová, na strihovej a technickej úprave spolupracovala odevná dizajnérka Petra Kovácsová, grafiku inšpirovanú svätými obrázkami vytvorila Miša Chmelíčková a minimalistické šperky vytvorilo dizajnérske štúdio Allt.

BARBORA KUBI


Talentovaná dizajnérka predviedla na prehliadkovom móle tajomnú atmosféru a lásku ku knihám v novej kolekcii Knihomoľ. Zachytáva istý zaužívaný stereotyp knihomoľa, ktorý  je príliš zaujatý čítaním kníh či štúdiom na úkor iných aktivít. Je to vášnivý čitateľ a samotársky typ človeka. To sa odrazilo aj v detailoch na prehliadke ako v make-upe, kde mali modely pehy, dioptrické okuliare a samotné knihy sa stali súčasťou odevu s nápaditým zakomponovaním. Oblečenie od dizajnérky je kombináciou jednoduchých dômyselných odevných detailov v neformálnom a dynamickom výsledku. Jej tvorba sa nesie v mene kreatívnej a estetickej slobody s dôrazom hlavne na kvalitu použitých materiálov, či ich spracovanie.


PETRA KUBÍKOVÁ
Typickými elementmi tvorby dizajnérky Petry Kubíkovej sú štylizácia tvarov, jednoduchosť, strohosť, silná geometria a ľahká kombinovateľnosť. Najnovšia dámska kolekcia aPART na obdobie jeseň/zima 2017 vychádza z dialógu medzi celkom a časťou, ktorá vznikla tvarovou štylizáciou vesty, bundy, tielka a iných druhov odevov. Tento zjednodušený geometrický fragment so svojím novým podkladom splýva alebo kontrastuje a nadobúda v rámci nového kontextu novú funkciu. Inšpiráciu nachádza v Japonsku, najmä v Tokiu a jeho špecifickej atmosfére. Dôležitým faktorom v Petrinej tvorbe je materiál a jeho vlastnosti, ktoré určujú výslednú podobu celého odevu.


 BLAŽEK
Pánske publikum si mohlo na tohtoročnom Fashion LIVE! užiť aj prehliadku čisto pánskej kolekcie na jar/leto 2018 od českej značky Blažek. Od svojho založenia v roku 1992 vyplňuje značka medzeru na trhu pánskej módy. Zameriava sa na vysokú kvalitu, precízne spracovanie a nadštandardné doplnkové služby ako sú individuálne úpravy odevov, šitie oblekov a košieľ na mieru, či odborné poradenstvo. Šéfdizajnérka Jana Kuťková sa pre tvorbu novej kolekcie značku Blažek na sezónu jar/leto 2018 inšpirovala ostrovom Tenerife, ktorý je prehliadkou krásnej a rozmanitej flóry, pôsobivej krajiny, farieb, vôní a úžasnej atmosféry.


MARCEL HOLUBEC W. & AŠOT HAAS
Marcel Holubec opäť vyrazil dych svojou aktuálnou kolekciou Perception – Conceptual Couture, ktorá vznikla v spolupráci s vizuálnym umelcom Ašotom Haasom. Pôsobivé a vzrušujúce modely rôznych strihov v znamení magickej čiernej a trblietavej striebornej hypnotizovali všetkých divákov jeho včerajšej prehliadky. S výtvarnosťou vzorov, efektom farebnosti a kontrastnými materiálmi sa ich nositeľka stáva práve takou nesmrteľnou, ako samo umenie. Slová francúzskeho literáta „Ailleurs est une sphère infinie dont le centre est ici“ - Tam niekde je nekonečný priestor, ktorého stred sa nachádza tu; v kontexte tejto kolekcie dokonale vystihujú pohľad dizajnéra na niektoré z výtvarníkových diel, ako i na samotnú krásu a sexappeal každej ženy.

Prehliadkový deň som si veľmi užil, teším sa znova nabudúce. Pridávam aj fotky mojej maličkosti, toto krásne sako aj nohavice s košelou som si uchmatol vo výpredaji v H&M, topánky mám značky GANT a taška TOMMY HILFIGER.





Komentáre

  1. wau Adrian bomba! Ta prehliadka je mega. Ako sa tam da dostat? este som nebol na prehliadke ale rad by som isiel. Blazek ma fakt pekne obleky len trocha drahsie :-/ Kedysi som nenosil moc oblekov ale teraz by som si chcel nejaky zaobstarat. Ten tvoj bezovy vyzera fakt dobre, no na zimu by som chcel asi nieco tmavsie. co si myslis o tychto https://bolf.sk/slo_m_Panska-moda_Panske-saka_Elegantne-3475.html
    rozmyslal som nad tym tmavo sedym ale nejsom si isty ci k tomu dat tiez tmavosede nohavice alebo ci mozem aj cierne resp. tmavo modre co mam z ineho. co myslis?
    Miro
    P.S. cenim blog, pis castejsie!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky